Gårdagens tömkörning 20/6-16

Publicerat 2016-06-21 kl. 16:25:00 av Isabel Håkansson
Två bilder från gårdagens tömkörning med min sommartrötta, men glada lilla tjockisponny ♥♥
 
Efter 3 dagar av vila & skritt på långa tyglar i skogen så passade ett tömkörningspass i skritt och trav bra igår. Hade på en snodd som hängde löst (se bilderna) som ett grundstöd. Jag är verkligen definitionen av nybörjade när det kommer till tömkörning, och Snobben som inte gör ett enda dugg gratis är inte den allra lättaste att lära sig tömköra med heller ;) Därför hade jag mamma med som sällskap, så hon tillrättavisade Snobben när han missförstod. Fick till en fin form i skritten på slutet och Snobben lunkade på nöjt. 
 
Idag är planen att steppa upp ett steg och rida ut ett pass. Har inte bestämt mig för om jag bara ska rida en vanlig runda i alla gångarter eller om vi ska iväg till konditions-slingan och galoppträna.. hmm. Motion ska han få hur som helst, den saken är säker! Time to go - ikväll väntar kompishäng och sleepover hemma hos Milla. PUSS. 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback