Läskigt nära..

Publicerat 2016-09-14 kl. 14:30:00 av Isabel Håkansson
Imorse väckte mamma mig med en artikel från aftonbladet. En artikel där det stod om ett våldtäktsförsök igårkväll på en 14-årig flicka. I Sala. I stadsparken. Parken som ligger några hundra meter ifrån där jag bor. Parken där jag lekt när jag var liten, som jag ser och går förbi dagligen. Tjejen som blev utsatt för våldtäktsförsöket hoppade av bussen och blev därefter överrumplad av flera män i 20-25 års åldern som försökte slita av henne kläderna.
 
Jag tänker tillbaka på mig själv för snart 3 år sen, när jag var 14. När jag gick i 8:an på högstadiet och precis fått Snobben. Så liten och så oskyldig jag var. Även fast jag kanske kände mig stor och väldigt vuxen på den tiden, så var jag så liten nu när jag tänker tillbaka. Jag var i stallet varenda dag, och på helgerna älskade jag att bara vara hemma med familjen. Gå ut på skogspromenader med hundarna och gosa med våra kaniner. Tänk om de varit jag som blev påhoppad av demhär killarna och det hade varit mina kläder dem försökt slita av? För det hade likagärna kunnat vara jag. Eller min syster. Eller nån utav mina kompisar. Och de gör mig så rädd och så j*vla förbannad.
Kan inte ens tänka mig hur tjejen måste må idag.. De är så hemskt att sånthär inträffar fortfarande idag, 2016 i Sverige. Borde inte varenda människa över 5 år vid dehär laget känna till att de ÄR INTE OKEJ att ens röra nån som inte vill bli rörd. Ett nej är ett nej, oavsett hur man är klädd, hur mycket klockan är, nykter som onykter eller om människan i dina ögon är de vackraste du sett. Ett nej är ALLTID ett nej. ALLTID, ALLTID, ALLTID. Hoppas killarna får straffen dem förtjänar, även fastän de aldrig kommer kunna läka såren som tjejen mest troligt kommer bära med sig föralltid. Och jag hoppas att hon som blev utsatt mår bättre snart ♥
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Emilia

Fyfan va sjukt.. Stackars tjej :( Vet du vem det var?

Så söt du var på bilden <3

2016-09-14 @ 21:09:01
URL: http://www.emiliaa.webblog.se
Postat av: Lovisa Magnusson

VIDRIGT!! Såg att du delade artikeln på din facebook, man tror ju knappt att de är sanning!?? Usch.

2016-09-17 @ 10:19:45
URL: http://lovisamagnusson.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback