Höstkänslor?

Publicerat 2016-09-11 kl. 21:15:24 av Isabel Håkansson
Brukar era hästar också få "höstkänslor"? Alltså, princip densamma som vårkänslor fast i en lite mildare grad, om ni förstår? De får Snobben. När vi går mot mörkare och kallare tider så blir han ALLTID pigg, tittig och jättebusig under uteritter. I paddocken går de bra, men såfort man rider ut så går han crazybananas. Haha. Idag brallade han iväg med mig 3 gånger under vår ridtur, varav en gång som han drog iväg ORDENTLIGT. Han blev galet stark och de tog mig säkert 2-3 minuter att få honom att skritta igen. Tur jag har väldigt lätt att behålla lugnet när nåt sånt händer.. annars hade jag varit illa ute ;) 
 
Annars då? Mockade ur Snobbens box likt varje söndag. Eftersom han går på lösdrift så står han enbart inne i boxen några minuter om dan när han käkar sitt kraftfoder, så den håller sig ju relativt fräsch liksom. Påbörjade även rensningen i sadelkammaren idag.. Jag har så sjukt mycket onödigt. Över 20 grimmor, säkert 50 schabrak, 20-pack benlindor, 6-7 pannband, täcken och benskydd till förbannelse. Utan att överdriva alltså! Dags att rensa ur och sälja av endel känner jag. Så - de blir mitt lilla projekt under den kommande veckan! 
2 bilder från idag ↑
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback