Lyckligt lottad ♥

Publicerat 2016-09-08 kl. 22:41:52 av Isabel Håkansson
Var iväg till stallet ikväll efter att ha umgåtts med pappa ettpar timmar. Tömkörde Snobben i skritt, lång låg form en halvlång runda. Han var pigg och glad, trampade på med raska steg och hade öronen spetsade framåt hela passet. Jag tömkörde helt själv idag & inte en enda protest ifrån Snobbens sida. Han varken försöka vända hemåt, stanna eller dyka ner i gräset EN ENDA GÅNG. Stort, haha. Nejmen, de går verkligen framåt! Allt slit börjar betala av sig. Red ut Picasso efteråt, skrittade honom barbacka 40 minuter på en utav dem (enligt mig) mysigaste ridvägarna vi har tillgång till! Även han skötte sig superbra, han var jättelugn och snäll. Går bättre och bättre för varje gång jag rider honom. Fina, fina Picco.  
Tänkasig, så mycket fina hästar jag får tillgång att rida! Som jag blir TILLFRÅGAD att rida. Av människor runtom mig som litar & som tror på mig. Som låter mig ha hand om en utav de viktigaste och värdefullaste varelserna i deras liv. För några år sen, när jag 11 år och gick upp 7 på morgonen nästan varenda lördag för att få släppa ut favorithästen på ridskolan i hagen, så var dehär min högsta dröm. Att få äga en egen häst, och rida massor av olika hästar. Idag är det min verklighet. Och jag kan aldrig bli tacksammare än vad jag är! 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback