Galopp på fältet ♥

Publicerat 2016-09-06 kl. 23:20:51 av Isabel Håkansson
Idag galopptränade jag Snobben på ett fält bredvid stallet för omväxlingensskull! När jag galopptränar så brukar jag helt & hållet utesluta traven och enbart lägga fokus i skritten och, självklart - galoppen. Så jag började med att skritta fram Snobben i ett raskt tempo i ungefär 10 minuter, sen övergick jag direkt till galopp. Galopperade fram honom i ett lugnt tempo och ökade succesivt tempot. Han tycker det är så himla roligt att få gå loss på stora fält, så jag brukar låta honom galoppera på rätt snabbt!
 
Efter en stund kom det traktorer som skulle åka på fältet (antagligen fixa nånting, men jag tänker inte ens försöka uttrycka mig om vad de skulle heta haha), så då avslutade vi med att rida ut en liten runda. Han fick en rätt lång avskrittning, 15-17 minuter lång. Dan efter galoppträningar brukar jag se till att antingen jogga hästarna långa och låga uppsuttet, eller tömköra. Återstår att se vad jag gör imorgon.. de lutar mot tömkörning så han får jobba utan ryttare på ryggen 1 dag. Hmm. 
2 screenshots från idag.. Snobbis har godisförbud från och med igår, gräsmagen ska väck ;) 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback