Varför håller jag på med hästar & ridning..?

Publicerat 2016-01-12 kl. 14:30:00 av Isabel Håkansson
När termometern visar -25 grader, det spöregnar, är 30+ grader och dem flestar chillar på stranden eller när klockan ibland ringer 06:30 på morgonen och jag måste upp till stallet för att kunna hinna med.. så har jag tänkt för mig själv ibland, varför håller jag på med denna sport? Inte på ett nedlåtande sätt, utan bara tänkt efter.. 
 
Jag har en fin häst hemma på gården, en gång i tiden har vi varit i toppform. Han är bra på att hoppa och gör det mer än gärna samtidigt som han kan göra sig galet snygg på dressyrbanan. Men aldrig har jag startat honom. Jag har helt enkelt känt att vi inte varit redo för det och jag har inte velat pressa Snobben på något sätt. För mig handlar det inte om att samla på prisrosetter att pryda mina väggar med, utan om att skapa ett band till sinhäst. Bli ett team där BÅDA är villiga och med på noterna. Snobben har ibland ett instabilt huvud och har troligtvis en lite tradig bakgrund, och därför har jag tagit det väldigt lugnt med honom. Inte för att jag varit tvingad, utan för att jag alltid prioriterat hans välmående först.
Snobben har aldrig varit den som gillat att arbeta eller gett 110% i en vanlig paddock eller i ett ridhus. Han föredrar att arbete utomhus, utanför fyra väggar. Och det är helt okej för mig! 
 
Självklart vill jag också tävla, träna, bli grymmare än grymmast. Bara se hur bra jag kan bli och hur långt jag kan komma.. men just nu har jag inte DEN hästen hemma. Men jag trivs, älskar och njuter varenda sekund uppe på Snobbens rygg. Jag älskar och respekterar honom, har alltid gjort & kommer alltid att göra. Jag rider och jag håller på med hästar, för att jag älskar dessa underbara djur. Varenda del utav dem. Jag rider inte för någon form av bekräftelse, för att jag är tvingad av mina föräldrar eller för att plocka rosetter.  
 
Varför håller du på med hästar och ridning..? 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Molly Bergh

Mitt enkla svar på din fråga; för jag älskar det. Det är det absolut bästa jag vet, känslan att sitta på ryggen, luken, tden lena mulen osv osv. Bara man ger hästarna ett försök är det OMÖJLIGT att inte älska dem. ♥

2016-01-12 @ 20:18:27
URL: http://www.mollybergh.se
Postat av: Emilia

Älskar att tävla och har bara TÄVLINGSHÄSTAR som är som klippta och skapta för tävling och har nerverna för de. Älskar pressen, älskar känslan. Älskar't.

2016-01-13 @ 12:08:27
URL: http://emiliaa.webblogg.se
Postat av: Emma

För att det inte finns något bättre än att umgås med hästar, och man får så himla mycket glädje tillbaka <3

2016-01-13 @ 19:51:57
URL: http://monsterasryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback