Premiärturen 2016!

Publicerat 2016-01-01 kl. 16:39:40 av Isabel Håkansson
Visst är Snobben fin i sin inbakta lilla bulle som jag gjorde i hans lugg? ;) Har man ingen shettis att kunna frisera så får man göra det på den hästen man har, helt enkelt. Haha. 
 
Alltså, om Snobben hade energi idag? Ja, det skulle man nog verkligen kunna säga att han hade. Idag både trippade, sprang han på sidorna och gick alldeles för fort vissa gånger. Men, han gjorde det av ren & skär glädje! Vi red en lång runda idag, en runda vi bara ridit nån enstaka gång förut. Han hittade lite saker att kolla på, sneglade några extra gånger på stenar i diken och tyckte en flock fåglar var väldigt skrämmande.. men annars tuffade han på bra! Jag är nöjd med honom. 
 
Vi red igenom alla gångarter kravlöst. Kände inte att det var nån mening att tänka på formen idag när han var lite överallt och ingenstans. Så la fokus på att bara tömma honom på lite energi istället. Lagom nöjd och glad gick han in i boxen och käkade kraftfoder efteråt, min lilla bus. Imorgon får vi se om Mickis rider honom, jag håller tummarna för det så att han slipper stå! Tror inte han kommer vara så rolig att rida på söndag annars, hehe. 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Vanessa Andersson

Älskar de passen när man verkligen känner glädjen i dom <3 åh det är det BÄSTA som finns :D

2016-01-01 @ 18:16:48
URL: http://vanessaandersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback