Kontraster i vardan..

Publicerat 2016-01-21 kl. 21:23:00 av Isabel Håkansson
Från en föreläsning om bokföring vi hade under företagsekonomin idag...
Till skitiga ridkläder i stallet med Snobben som huvudfokus... 
 
Nog för att jag inte brukar klä upp mig speciellt inför skolan, men nog är det en omställning varje gång man kommer ut till stallet efter en häktig skoldag. Mycket människor, föreläsningar och viktiga genomgångar, proppfulla bussar och skvaller hit & dit.. - så öppnar man stallportarna och möts av tystnad. Lugn. Harmoni. Hästar som står ute i hagarna med vintertäcken och tuggar på sitt eftermiddagshö. Människor som omsorgsfullt sopar stallgången. Stallet för mig är en fristad, och utan en daglig dos utav stall och hästar.. är jag så tom. 
 
Påtal om annat, ridpasset idag gick sisådär.. Snobben är verkligen inte den trevligaste hästen att ha och göra med just nu. Krullar ihop nacken och trippar på stället minsta lilla jag tar i honom, vägrar stå still. Minsta lilla ljud eller rörelse ifrån mig på ryggen betyder galopp för honom. Alla kvistar, stenar, träd och snökullar är livsfarliga och kommer gå till attack närsom. Men det gick bättre idag än förra gången iallafall! Alltid något, eller? Imorgon åker jag till Stockholm men förhoppningsvis kommer en ifrån stallet att motionera Snobben under helgen. Annars.. kommer jag ha ett monster att göra med på söndag ;) 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Michelle Petersson

Stallet är en underbart avkopplande plats att vara på till skillnad från skolan. Så gött att gå in där till sina favoritvarelser 😍

2016-01-22 @ 07:59:41
URL: http://michellepetersson.se
Postat av: Skogsraah ☾

Måste verkligen vara skönt att komma ut till stallet :)

2016-01-22 @ 12:03:31
URL: http://skogsraah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback