Kokos-olja i håret för ett glansigare hår?

Publicerat 2016-01-14 kl. 23:09:00 av Isabel Håkansson
Jag har sett mycket på youtube att folk tipsat om att ha i kokosolja i håret, för att det ska göra det mjukare och enorm glans! Man upp olja ur burken (då den är i fast form), värmer den emellan handflatorna så att det omvandlas till flytande form, och applicerar det sedan i torrt hår. När hela håret är trytande blött av oljan så sätter ni upp det i knut. Man kan välja att sova med oljan i håret, eller skölja ur det efter nån/några timmar som jag gjorde. 
 
Det var rätt svårt att skölja ur, det är ju olja så att vattnet rinner bara av hårstråena till en början. Men med hjälp av schampo och en massa balsam så går de ur! Håret känns verkligen JÄTTELENT, kan tyvärr inte svara på om det är glasigt än då håret fortfarande är blött.. men det tror jag inte är omöjligt. Rekommenderar er helt klart att testa! 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka bloggar läser du av dina vänner och varför`? du e fett bra på att blogga!

2016-01-15 @ 00:18:36
Postat av: Vanessa Andersson

Har också sätt många görs detta. Själv använder jag en hårolja som jag köpte hos frisören. Den är helt magisk :D

2016-01-15 @ 05:57:57
URL: http://vanessaandersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback