En väldigt, väldigt kall stallkväll..

Publicerat 2016-01-07 kl. 22:19:00 av Isabel Håkansson
↑ Lite kassa mobilbilder från kvällen ↑
 
 
Efter att ha stått och väntar på bussen inne i stan i över 15 minuter i nästan -20 grader så har det aldrig någonsin varit så uppskattat att få komma till stallet och få hoppa i min tjocka stalljacka och ännu tjockare täckbyxor. Frös sååå mycket. Mockade och fixade litegrann i stallet innan jag tog in Snobben som stod som en stelfrusen pinne i hagen.. stackars bebis Snobb. Han trippade påväg från hagen och uppskattade verkligen att få komma in och bli borstad.
 
Borstade honom länge, gick igenom hela kroppen & kände igenom honom noggrant. Han var på riktigt gos-humör idag, ville alltid kolla vad jag gjorde, pussas och vara nära. Efter nästan 1 timmes rykt så lindade jag hans bakben med fleecelindor, satte på luddiga benskydd fram, sadlade, tränsade och satte slutligen på honom ett tjockt ridtäcke. Vi red i paddocken idag, joggade på fyrkantspårade och nötte lite basic-övningar. Riktigt fin var han! Lång låg form till en början och en något högre form på slutet utav passet. Nöjd!
 
I helgen ska jag till Stockholm och tjejen som skulle motionerat Snobben har blivit magsjuk, vilket betyder att han kommer att vila 2 dagar irad.. Hej & hå vilken pigg ponny jag kommer att ha på söndag när det är dags för mig att hoppa upp igen. Ska vi se det från den positiva sidan så blir han ju iallafall väldigt sparad på denna vintern..
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: sonny

Svar: Kul att du tycker det ! Det uppskattas verkligen. Din blogg är också riktigt bra :)

2016-01-07 @ 23:46:07
URL: http://nouw.com/Sonnyandersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback