En spänd häst & kramsnö i massor..

Publicerat 2016-01-11 kl. 18:43:53 av Isabel Håkansson
Målet med passet: Att lösgöra honom och rida igenom honom efter några dagars vila..
Längd på passet: 25-30 minuter..
Underlag: 1-2 decimeter kramsnö, inte det bästa underlaget alltså.. 
 
ÅH, vad sur jag blev idag när jag, mamma och Snobben traskade ner till paddocken och jag möttes utav det dåliga underlaget i paddocken. Mamma skulle filma mig och Snobben eftersom de gått så himla bra på senaste tiden när jag ridit, tror ni inte det för första gången på VECKOR är plusgrader och kramsnö då eller? Just my ordinary luck, seriöst. Snobben fick styltor och var sååå rädd att fläka sig, smög fram. Red igenom alla gångarter och försökte få igenom honom så gott det gick med tanke på våra usla förutsättningar. 
 
Han var lite spänd & tog inte riktigt ut stegen ordentligt pågrund av underlaget, men jag klandrar honom absolut inte för det. I helgen om det är bättre underlag så ska mamma och jag göra ett nytt försök när det är ljust ute, att filma när jag rider Snobben. Imorgon rider jag ut honom, skrittjobbar och försöker få igenom honom i sidorna mer. Flyttar för skänkeln och gör tempoväxlingar. Inte det allra roligaste man kan hitta på, men nyttigt om nåt!
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Lovisa Magnusson

Men åh så typiskt med underlaget. Vädret kan verkligen slå om fort.. Vårt underlag i paddocken har faktiskt varit riktigt bra när det varit några minus.

Även vi hade plusgrader och kramsnö idag. Men, vårt fält som ligger precis vid stallet var helt okej att motionera på eftersom det var där som jag och LillaG åkte pulka igår = perfekta och tillplattade spår. Annars var vår paddock faktiskt helt okej idag, bara man håller sig på spåret. Har du snösulor på Snobben? Det har vi på Korken och Tobbe (Lillagubben har inga skor) och det fungerar riktigt bra, faktiskt :)

2016-01-11 @ 19:06:43
URL: http://lovisamagnusson.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback