Årsresumé 2015 - del 3.

Publicerat 2016-01-03 kl. 13:35:00 av Isabel Håkansson
Juli - Snobben kändes lite oren i början på månaden, så han fick mest strosa runt ute på sin stora lösdrift ihop med ponnykompisarna & leva livet som "vildhäst". Men borstade och skötte honom varje dag ändå, såklart. Eftersom att Snobben inte kändes helt okej och inte reds så hade jag mycket tid över till annat så var mycket med kompisar, festade och träffade nytt folk. I mitten på månaden började jag rida igång Snobben igen och han kändes jättefräsch och fin! I slutet på juli-månad så åkte jag till gotland med pappa och hans tjej, vi hade det jättemysigt. Dock kunde jag inte njuta fullt ut av resan då jag mådde rätt dåligt under den perioden pågrund av mååånga olika anledningar.. det hände FÖR mycket under denna månaden. Önskar att jag kunde skriva ut allt.
 
Augusti - Försökte ta vara på det sista som var kvar på mitt sommarlov genom att vara med kompisar, hänga ute och spendera så mycket tid på hästryggen som möjligt. Men.. jag mådde dåligt. Riktigt dåligt. Min ångest då var inte att leka med, och jag somnade aldrig förrän klockan börjat ticka mot 03 om nätterna. Skolan drog igång och jag började gymnasiet. Jag trivdes inte alls till en början, men jag har alltid varit dålig på förändringar. Försökte att gå vidare ifrån sommaren och allt som hade hänt, och började sakta men säkert må bättre i slutet på månaden.
 
September - Trimmade hästarna för fullt. Philip kördes många svettiga pass och Snobben konditionstränade ute på stubbåkrarna. Att rida honom på stubbåkrar är inte det lättaste, han sticker, blir stark och jättespänd. Men kul hade vi, och inga skador blev skedda! Var på en jätterolig födelsedagsfest som nog var en av dem större fester jag varit på. Lokalen var fuuuull proppad med människor och jag hade galet kul! En rätt bra månad & jag återhämtade mig efter två lite sämre månader innan denna. Började även trivas bättre och bättre på den nya skolan!
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback