DEN perioden..

Publicerat 2016-02-07 kl. 19:34:20 av Isabel Håkansson
Lera, slask och plask ÖVERALLT. Finns inte en enda torr fläck utomhus och det gör mig g-a-l-e-n. Hatar smuts, att bli blöt och skitig - och det är just vad denna perioden innebär. Paddocken såg ut som en inhängnad lerhög princip, vilket gjorde mig mindre glad men Snobben desto gladare! Jag vände ryggen bort ifrån honom för att räta till en utav bommarna en kort stund och vips, så låg han på rygg och gosade ner sig i lerbadet ;) 
 
Schabraket, longeringsgjorden och det stackars tränset var helt täckt i lera efteråt, så det var bara för mig att spola av både Snobben och all utrustning såfort vi kom in efter passet. Longerade honom idag precis som planerat, han var riktigt fin! Märks att han inte är lika stark i galoppen som han var innan vintern dock, han orkar inte hålla igång och ta stöd på bettet såsom han gjorde förut. Men, träning ger färdighet! Vi kommer dit igen, snart. 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Ebba Carlström

Vita ben och gegga går bara inte ihop! Har själv en häst som inte tänker på att man blir smutsig om man går och plaskar i geggan. Hade hellre haft snö just nu :)

Svar: Både ja & nej! Lera och slask är för mig ändå ett liiitet vårtecken, och det gillar jag! Men samtidigt är de precis som du säger riktigt jobbigt med all gegga..
isabelhakansson.blogg.se

2016-02-07 @ 19:46:30
URL: http://ridingbyebba.blogg.se
Postat av: Lovisa Magnusson

Likadant i våra hagar.. Tur att våra hästar har soppas stora hagar så vissa ytor iallafall är någorlunda, men det är värsta lerbadet vi ingångarna.. Håller med ovan - hade hellre haft snö! Älskar vintern :D

2016-02-08 @ 10:47:55
URL: http://lovisamagnusson.se/
Postat av: MalinKalin

Oh no! Jobbigt med leran :/

2016-02-08 @ 12:05:36
URL: http://malinkalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback