Att kunna bryta sisådär en tisdag.

Publicerat 2016-02-16 kl. 19:28:05 av Isabel Håkansson
Ikväll, efter att ha umgåtts med Ida & Madde ettpar timmar, så tog jag bussen till stallet. Klockan halv 6 så var jag på plats i stallet och började borsta, sadla och tränsa på Snobben, och 40 minuter senare var både han & jag fullt utrustad. Vi red ut en rätt lång runda, och Snobben var både pigg och rätt tittig. Trippade, hoppade till ettpar gånger och bara var allmänt spänd och på tårna till en början, men det gick över desto längre in på passet vi kom. På slutet sänkte han till och med huvudet och gav ifrån sig ettpar nöjda frustningar ;) 
 
Jag är lyckligt lottad som har chansen att, en helt vanlig och tråkig tisdag, kunna bryta vardagsmönstret 1 timme om dan och bara vara för stunden. Stunden där bara jag & Snobben existerar, och ingenting annat. Det är så himla välbehövligt! Ridpasset gick förövrigt bra idag och vi fick till några riktigt snygga galoppfattningar som han verkligen får extra plus i kanten för. Med lite mer träning så är vi snart tillbaka där vi slutade innan vintern. 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Lovisa Magnusson

Åh, det är ju så himla härligt <3

2016-02-17 @ 21:11:45
URL: http://lovisamagnusson.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback