Angående försäljningen av Snobben, just nu.

Publicerat 2016-02-12 kl. 14:36:00 av Isabel Håkansson
Snobben är som dem flesta av er vet - min första häst. Därför har jag inga tidigare erfarenheter när det kommer till försäljning av hästar, det är liksom någonting helt nytt för mig. Men, jag måste säga.. FYF*N vad mycket oseriösa människor det finns!! Så många mejl vi fått, så många som velat komma & prova Snobben och sen helt plötsligt bara slutat höra av sig? 
 
Jag önskar jag kunde skriva ut allt som hänt dem senaste veckorna, men jag väljer att låta det stanna inom familjen och dem närmsta vännerna. Kan säga iallafall är jag är otroligt, otroligt skeptisk till att överhuvudtaget sälja Snobben som det känns just nu. Har backat bak några steg och börjat tänka.. Min största mardröm i livet är att vi skulle sälja Snobben till någon som inte tar hand om honom. 
 
Vad är era erfarenheter av försäljning av hästar? Bra/dåliga? Upplever ni precis som jag att det finns väääldigt många oseriösa köpare? 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har vart med och sålt några hästar & mitt tips till dig är att höja priset på snobben! Då är det större chans att det är seriösa och intresserade som hör av sig!
Kram

2016-02-12 @ 15:06:11
Postat av: lana

Försäljning av djur e en rent plåga. Tog ett år innan jag hittade hemmet med stort H till min arabsto. Men vägen dig va allt annat än rak. Jisses vad de finns skumma typer där ute

2016-02-12 @ 15:53:56
URL: http://www.lifeoflaperl.forme.se
Postat av: Malva

❤️❤️❤️

2016-02-12 @ 15:57:06
Postat av: Beatrice

Har själv aldrig varit med om att sälja någon av mina djur, men jag upplever att många (inte alla) säljare är oseriösa. Har varit med om folk man bokat träff med som sedan inte ens finns på adressen och ingen häst så långt ögat kan nå. Och då efter att ha åkt x-antal mil. Har även varit med om oseriösa människor som lånar ut sin häst på foder, häst som de lovar är i topp skick som sedan visar massor av fel. Tyvärr har man gått på många nitar när man är blåögd och tror gott om alla. :-/
Man ska inte lita på hästfolk och bilhandlare det är min mammas motto! ;-)

2016-02-12 @ 20:04:20
URL: http://Morik.blogg.se
Postat av: Stina

Lika drygt varje gång, mejlar 10 olika familjer som är sååå intresserade så kan man räkna med att bara 1 kommer och provrider när det väl kommer till krita. Skitjobbigt speciellt när det handlar om ens djur liksom

2016-02-13 @ 18:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback