Säg hej till..

Publicerat 2016-08-02 kl. 18:02:08 av Isabel Håkansson
För 3 dagar sen så kom denna lilla hästen till stallet. Efter ett snabbt avslut hos sommarvärden så fick han förflyttas akut. Ett samtal och några meddelanden senare - så var han mitt ansvar nu & ettpar veckor framåt! Kaxig är en D-ponny som är.. ja.. väldigt kaxig ;) Han har attityd i både ridning och mot andra hästar framförallt. Planen är att jag ska ge honom några bra och mysiga veckor med en massa uteritter, men även lite träning i paddocken. Rykt och en massa gos! Så, nu har jag två hästar att ha hand om, igen! Inte mig emot, alls. 
 
Igår tog jag ridhjälp av min kompis Milla som fick rida ut Kaxig med mig och Snobben då vi skulle iväg på kvällen och jag inte skulle hinna rida båda två själv. Det gick bra! Dock var Kaxig väldigt nonchalant när de kom till galoppen och sprang bara iväg, sen protesterade han ettpar gånger och ställde sig lite på bakbenen. Annars gick de toppenbra! Milla är otroligt duktig med hästar som just Kaxig, hästar med lite attityd, så hon får mer än gärna komma och rida honom fler gånger. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Emelie Andersson

Vilken sötnos! :)

2016-08-03 @ 12:18:08
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se
Postat av: Lovisa Magnusson

Vad roligt med ett litet projekt :) Låter som att han har ett passande namn ;)

2016-08-03 @ 12:19:33
URL: http://lovisamagnusson.se/
Postat av: Emmy

Va fin! Kul att ha något att jobba med! :)

2016-08-05 @ 11:36:36
URL: http://nouw.com/emmylundqvist

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback