Motion för både mig & Snobben!

Publicerat 2016-08-24 kl. 19:51:00 av Isabel Håkansson
Idag tog jag med mig syrran ut till stallet så hon kunde gå med som sällskap när jag tömkörde Snobben. Jag är inte den duktigaste på att tömköra, så jag brukar alltid se till att ha med mig nån som kan gå med & ha en lös snodd på Snobben så han ändå får jobba litegrann. Jag har fullt upp med att hålla koll på dem 4 meters långa tömmarna.. Haha. 
 
Snobben skötte sig hur som helst jättebra! Krånglade (som alltid när jag tömkör) litegrann i början, provade om de gick att vända, dyka ner i gräset eller stanna och lata sig. Men, efter lite småtjafs och disskutioner så gick han framåt med glädje! Jag förstår inte varför han ALLTID ska testa mig? För när vi väl kommit igång så tycker han det är superroligt och går med öronen framåtspetsade hela tiden?! Knäppis häst. Det var riktigt varmt ute idag, så det blev ettpar kilometer i skritt och lite lätt jogging vilket räckte gott och väl för att göra både mig, syrran och Snobben trötta ;) Hoppas på svalare väder imorgon! 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback