Vecka 16 // ridning, plugg & fest.

Publicerat 2016-04-18 kl. 13:00:00 av Isabel Håkansson
Måndag: Skola 10.00 - 16.00, skippar mattestödet som jag egentligen brukar gå på efter sista lektionen.. Tar bussen direkt hem istället & åker till stallet. Snobben ska ridas ut i skogen och få sträcka på sig efter gårdagens markarbete. 
 
Tisdag: Skola 08.15-14.00, sedan direkt till stallet efter det. Snobben ska longeras i paddocken och sen ska jag fota Elina och Picco när dem hoppar. Plugga matte med Ebba (studiecoach) klockan 20.00. 
 
Onsdag: Skola 08.10-15.00, har ett nationellt-prov i svenska om jag inte minns helt fel.. nervöst! Efter skolan ska jag till optikern och göra ett syntest för att sedan åka vidare till stallet. Snobben ska konditionstränas på "glaoppslingan" och utrustningen smörjas. 
 
Torsdag: Skola 09.30-15.00, Snobben ska eventuellt bara promeneras så får se ifall mamma fixar det eller om jag åker ut! Om mamma promenerar Snobben så är jag stall-ledig och ska ta tag i och städa mitt rum ordentligt. 
 
Fredag: Skola 08.10-16.00, efter det ska jag och Milla mötas i stallet för att rida hästarna. Antingen ska vi rida ut eller så ska vi rida i paddocken och fortsätta på samma spår som vi gjorde igår med bommar och ev. lite småhinder. Sover över hos Milla på kvällen.  
 
Lördag: Går upp tidigt för att fixa stallet, rider hästarna beroende på hur vi ridit dan innan. Red vi i paddocken så rider vi ut, eller tvärtom. På kvällen är det födelsedagsfest för Sara och Stephanie, två kompisar som nyligen fyllt år båda två. 
 
Söndag: Fixa stallet, rida Snobben och eventuellt även Picco. Sedan bara ta det lugnt resten av kvällen och ladda upp inför ännu en skolvecka.. 
På lördag får jag och Ida återförenas med vår saknade och älskade Sandra (hon med blont hår på bilden) och en massa andra underbaringar man inte sett på ett tag.. LÄNGTAR! 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback