Tömkörning i 15+ grader!

Publicerat 2016-04-12 kl. 18:20:00 av Isabel Håkansson
Det var molnigt under tiden jag stod och borstade Snobben i stallet, så jag klädde på mig både en tjock fleece-tröja och en dunväst över det för att inte frysa under vår lilla tur.. Vilket jag inte gjorde heller! Snarare svettades jag ihjäl. Haha. Solen låg på ordenligt och enligt min mobiltelefon så var det 15+ grader under tiden vi var ute och gick. Tömkörde Snobben en runda på några kilometer i låg form. Han testade mig lite till en början, stannade, provade dyka ner i gräset och om han kunde vända sig om - men det är ju Snobben vi snackar om ;) Att han ska testa alla gränser innan han kan börja jobba påriktigt kommer man nog aldrig komma undan. 
 
När vi väl kommit över det och han insåg att jag inte gav mig iallafall så trampade han på riktigt bra, frustade och var väldigt nöjd med tillvaron. Jobbade på jättebra och tog ett fint stöd på bettet. Tycker det känns schysst att lite då & då låta hästens rygg vila och att man istället jobbar dem ifrån marken. Då får man även chansen att se dem "in action" ur ett annat perspektiv vilket kan vara nyttigt för en själv också! Det blev ett riktigt bra tömkörningspass idag, kanske ett utav våra bästa! 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Emilia

oh det känns som att du har sommar och jag forfarande har tidig vår :) vi har fortfarande snö i dikena.

Kram

2016-04-12 @ 22:02:43
URL: http://emiliaa.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback