Stallet klockan 19:00 en måndag..

Publicerat 2016-04-11 kl. 21:17:52 av Isabel Håkansson
Man kan inte vara annat än glad bland dessa underbara djur, alltså ♥
 
Hej på er! Klockan är strax efter 21 på kvällen och jag har preciiis kommit innanför dörren efter att ha spenderat ettpar timmar i stallet. Jag har varit på så dåligt humör hela dagen, verkligen inte kunnat varken le eller skratta. Gick i skolan till klockan 17 idag eftersom jag hade mattestöd efter sista lektionen och var inte hemma i Sala förrän klockan 18.. så, ja. Såfort jag slog upp dörren till stallet iallafall så kände jag mig genast mycket gladare. Hela kroppen fylldes med bra energi, lycka och lugn. 
 
Med tanke på hur nedstämd och grinig jag varit hela dagen idag så bestämde jag mig för att skippa rida på ridbanan ikväll och istället rida ut och galoppträna. Det kan aldrig gå fel liksom! Red bort till en sandväg som ligger mellan två öppna fält, en jättefin och mysig väg att rida på. Snobben var pigg och positiv. Började med att stretcha igenom honom ordentligt i skritten, flyttade undan för skänkeln och stämde av så att han var med på noterna. Såfort han fick galoppskänkeln så bara flög han iväg som ett litet skott med öronen framåt och benen lät som trumpinnar i backen. Så härligt! 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback