Söndagsångest? NEJ.

Publicerat 2016-04-03 kl. 11:42:00 av Isabel Håkansson
GODMORGON! Så, hur gick det då med att gå upp tidigt som en liten mini-träning inför skola imorgon? Hmm.. går att diskuteras kanske ;) Jag vaknade faktiskt runt 7, gick upp på toa, tvättade ansiktet, satte upp håret och sen, jaa.. gick jag och la mig igen. Helt enkelt. Jag är verkligen ingen morgonmänniska, så länge jag inte ska upp till stallet - då är jag plötsligt jättepigg istället! Men för skolans skull, njaaa.
 
Hur som helst, idag är det söndag och sista lovdagen. Jag har alltid varit en person som bokstavligttalat drunknat i min egen söndagsångest varje söndag och princip gråtit mig till sömns eller inte sovit alls. Bävat och bävat inför varje måndag när skolan drar igång igen. Men jag har tröttnat på att hata en dag, varje vecka, 4 dagar i månaden, 48 dagar om året. Det drar så mycket energi, energi jag egentligen hade behövt när jag klockan 09.00 landar i skolbänken på måndagsmorgonen. Så, jag har bestämt att istället försöka göra varje söndag till en bra och älskvärd dag! 
 
Snobben rids ut ikväll när jag kommit hem från Stockholm, hade tänkt rida en väg jag inte ridit på flera månader för omväxlingensskull. Rider igenom honom lätt i alla gångarter, lång låg form och en bra grundfart kommer fokusen ligga på. Väl hemma i stallet efter ridpasset så ska alla benen smörjas med liniment och stretchas. Vi hörs senare... 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback