Sista ridpasset på Picco..

Publicerat 2016-04-04 kl. 09:14:00 av Isabel Håkansson
4 bilder ifrån gårdagens ridpass på fina Picco ♥♥
 
Igår red jag Picco för sista gången dehär lovet.. och ärligt, det var ett utav våra sämre pass. Han var sååå pigg och okoncentrerad, ville bara galoppera jättefort med huvudet uppe i himlen och inte lyssna alls. Men vi gjorde det bästa av situationen och avslutade med att skritta av ordentligt i 15-20 minuter så han verkligen fick komma ner i varv. Picco är verkligen en rolig häst att ha & göra med, alltid pigg, glad och framåt! 
 
Det har varit ett effektivt lov med två hästar att ta hand om varenda dag, men det är ändå givande att ha två hästar att ta hand om & rida tycker jag. Snobben och Picco är som natt och dag att rida, så det är en stor omställning att hoppa upp på Snobben efter att jag ridit Picco och tvärtom. Men jag tror det är nyttigt att ha flera olika hästar att rida, och att det ger mig och min ridning mycket. Idag är det back to normal med enbart en häst att rida iallafall, Snobben och jag ska ut och galoppträna ettpar kilometer, få upp flås och förhoppningsvis svettas litegrann!
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback