Plugga med studiecoach online!

Publicerat 2016-04-05 kl. 20:04:34 av Isabel Håkansson
I samarbete med My Academy (www.myacademy.se).
 
För cirka 1 vecka sen så kontaktade Frida som jobbar på "My Academy" mig. My Academy är Scandinaviums största läxhjälpsföretag. Dem har nyligen lanserat en ny produkt som heter Nationella Boost vilket innebär 10h läxhjälp i matematik med en personlig studiecoach (hemma eller online beroende på vart man bor) + webinar + sista minuten hjälp. Dem kom i kontakt med min blogg och undrade ifall jag ville ingå ett samarbete med dem där jag får testa på Nationella Boost. Jag som snart har nationella prov OCH problem med matten tackade självklart inte nej och blev direkt extremt nyfiken på detta!
 
Frida ringde mig för ettpar dagar sen för att checka av litegrann på vilken nivå jag låg på inom matten, vilka mål jag hade osv. Därefter började hon leta en studiecoach utifrån mina mål, nuvarande betyg och kunskap skulle passa mig bäst! Och redan igår ringde min nya studiecoach mig och presenterade sig! Ebba heter hon, jättetrevlig, glad, positiv och motiverande tjej - precis vad jag behöver. Idag hade vi vårat första möte online inne på My Academy och det gick jättebra. 
 
My Academy fungerar som så att man ihop med sin studiecoach har ett "studierum" med ett liten chatt där man gemensamt går igenom matteuppgifter och löser uppdrag. Man pratar över mikrofon och kan även välja att ha på webbcamera. Än så länge känns det här som en grym sida, verkligen nytänkande och ett effektivt sätt att kunna plugga matte på hemifrån ifall man, precis som jag, behöver extra hjälp. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback