Mitten av veckan - check √

Publicerat 2016-04-13 kl. 07:37:00 av Isabel Håkansson
Godmorgon! Vaknar upp utvilad idag faktiskt, så himla skönt. Somnade tidigt igårkväll till ett avsnitt av Alex & Sigge's podcast, så himla bra sätt att somna och avsluta dagen på ;) Pluggade som sagt en timmes matte igår mellan klockan 19-20 med Ebba och efter det så bestämde jag mig för att belöna mig själv med en liten spa-kväll. Så, jag duschade och hade i hårinpackning, la på en ansiktsmask, målade naglarna och noppade ögonbrynen. Fresh, fresh, fresh. 
 
Onsdag it is, 7 timmars skola väntar innan stallet i eftermiddag. Ska förbereda ett nationellt prov på svenskan och plugga matte. Snobben ska ridas ut en sväng i skogen till att börja med och sedan ska vi rida en sväng på ett travspår, träna tempoväxlingar och på att hålla en SAMLAD galopp även fastän han är pigg & har mycket energi. Målet för mig idag blir att jag ska sitta ner i galoppen, hålla om med benen och spänna magen. Blir lätt så att jag säckar ihop och inte jobbar ordentligt. Men idag, idag ska det sitta! 
Här är ett typiskt exempel på hur det ser ut när jag "säckar ihop" och inte rider ordentligt. Jag blir framåt lutad och slapp, liksom. Måste luta mig en aningen bakåt, spänna magen och höja händerna. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Elin Nilsson Walldén

Brukar också ha det problemet! Tänker inte ens på det, så man får verkligen påminna sig själv hela tiden. Hoppas det går bra och rida :)

2016-04-13 @ 16:41:05
URL: http://nilssonwallden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback