Kaosad ridtur i spöregn..

Publicerat 2016-04-07 kl. 21:48:24 av Isabel Håkansson
Blöt och långhårig - men HUR söt? Kan stirra mig blind på min Snobb, alltså. 
 
Ouuuff, dagens ridtur.. Milla och Elcha red med mig och Snobben ut idag. Vi planerade en lugn ridtur eftersom båda hästarna gått lugnt i veckan, men hästarna hade andra åsikter & tankar om hur ridpasset skulle gå till.. Dem inledde ridturen med att först VÄGRA gå framåt, alltså både Snobben och Elcha backade, backade, backade och backade? Triggade varandra till att inte gå framåt över huvudtaget. Tillslut tog jag och Snobben ledningen iallafall och så kunde vi fortsätta ridturen. 
 
Men.. sen blev det lite problem med att kunna stanna hästarna istället, hehe. Alltså Snobben var SJUKT stark idag, verkligen. Hade lite överseénde trots allt eftersom han vilat hela veckan och att Elcha som red med även hon var väldigt pigg och stark. Hästarna avslutade ridpasset med att dra iväg i världens brallning på stallplan, fyf*n vad fult det måste sett ut. Snobben tog riktning rakt mot en stor grävskopa och tvärnitade bara nån meter ifrån.. det var nära att jag fick tugga grus idag, alltså. 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback