Fredagskväll i stallet..

Publicerat 2016-04-08 kl. 20:32:40 av Isabel Håkansson
Smörjde lite utrustning under tiden Snobben stod i hagen & åt eftermiddagshö. Hans magplatta var heeeelt täckt i lera efter att vi red ut igår när det spöregnade... men nu är den ren igen! 
Tog in en skitig liten ponny som hade blötlera upp till hasarna och hovar som såg ut som fyra lerklumpar, haha. Snobben har blivit så duktig när man spolar honom nu, går rakt in i spolspiltan utan att tveka och står för det mesta helt blixtstilla. FRAMSTEG!
"Har du godis till mig???" Borstade Snobben därefter i 45 minuter, klippte man, svans, hovskägg och toppade luggen litegrann så nu är han fin! Min älskling. 
Avslutade med att longera honom 20 minuter i paddocken i alla gångarter. Han gick jättebra idag och jag är så nöjd över honom! Avskrittningen fick ske utanför paddockstaketen på en liten promenad. Glad och stolt var han över sig själv som vanligt ;)
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Malva

Världens finaste ponnyskrutt! Pussa massor på honom från mig! Hoppas vi ses snart så jag kan få krama om lillprinsen! <3

2016-04-09 @ 07:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback