För svår linje? Oroliga föräldrar?

Publicerat 2016-04-11 kl. 15:36:29 av Isabel Håkansson
"Känner du att linjen du valt känns för svår ibland?"
Ja, ja och åter JA. Jag har aldrig varit någon som tyckt skolan varit speciellt jobbig, bara varit en grej som måste göras varesig man vill eller ej liksom.. Men linjen jag går nu har fått mig att gråta i ren frustration.
 
 "Hur mycket pluggar du om man jämför med nian? Alltså: hur mycket mer tid krävs det att man lägger hemma enligt dig, kontra nian?"
Jag pluggar inte jätteofta måste jag medge.. och det gjorde jag inte i nian heller. Kunde läsa igenom nåt kapitel innan ett prov eller antecka lite saker som jag trodde var viktigt att kunna. Men jag pluggar definitivt mer nu än vad jag gjorde i nian, och ändå blir mina resultat (oftast) sämre nu.. Jag skulle säga att det krävs MINST 2-3 timmar i veckan mer än vad det gjorde i nian. 
 
"Kommer du försöka sälja Snobben i framtiden igen?"
Annonsen är kvar och han är fortfarande till salu, men jag ligger inte i lika mycket nu som jag gjorde förut med hans försäljning. Svarar inte ens på hälften av alla mejl jag får och har lagt allting lite på is. Ärligt, jag vet inte om jag någonsin kommer klara av att sälja honom. Isåfall ska det vara till någon som bor i närheten eller som jag litar på till 1000000%. 
"Har du någon gång funderat på att byta bloggportal - i så fall till vilken?"
Nej, faktiskt inte. Jag trivs bra på blogg.se och tycker det är en bra portal! Kanske lite svårt att växa sig stor härinne, men det är inte heller det jag är ute efter just nu..
 
"Du skrev i ditt tidigare svarsinlägg att du dricker alkohol på fester och tycker det är okej - hur ser andra på det, dina vänner och din familj? Tror du liksom att de behöver vara oroliga?"
Jag kommer alltid hem efter att jag varit på en fest så att mina föräldrar kan se i vilket tillstånd jag är i, att jag kan gå och prata normalt utan några konstigheter. Dem förbjuder mig inte till nånting & som tack för att dem litar på mig så är jag alltid 100% ärlig mot dem. Berättar vart jag är, vi bestämmer en tid och jag håller mig till den. Dem behöver inte vara oroliga. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback