Dagliga stallrutiner (lösdrift)

Publicerat 2016-04-27 kl. 12:17:51 av Isabel Håkansson
♥ Såfort jag kommer till stallet så byter jag om till stallkläder, sätter upp håret osv..
 
♥ Sen mockar jag Snobbens box och fyller på halm (mockar ca 2-3 gånger/vecka)
 
♥ Efter det tar jag in Snobben och borstar honom.
 
♥ Motionerar honom på ett eller annat vis, oftast rids han. 
 
♥ När han blivit motionerad ställer jag in honom i boxen så han får käka sina 4dl kraftfoder och B-vitamin. 
 
♥ Efter det flätar jag ihop hans svans, stretchar ben och bogparti, sätter på ett vindtätt-täcke och går ut med honom. 
 
♥ Därefter städar jag i stallet, plockar undan mina saker och sopar stallgången. 

Simple as that! Mina stalldagar brukar vara minst 3 timmar långa och kan bli hur långa som helst beroende på vad jag gör och hur långt/länge jag rider osv.. Tycker ni sånahär inlägg är roliga, vill ni ha fler av dem? 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback