5 timmar i stallet - check!

Publicerat 2016-04-01 kl. 17:30:34 av Isabel Håkansson
Idag har både Snobben och Picco ridits! Kontraster? JA. 
 
Jag började med att rida Picco, och dagen i ära red vi ut. Började med att skritta och trava fram honom i en skog bredvid stallet och fortsatte sedan med att rida runt Armanbo vilket tog cirka.. 30-35 minuter? Han var jättepigg (!!) och vill bara fram, fram, fram hela tiden. Var ett litet mission i sig att överhuvudtaget kunna skritta honom varje gång efter att man travat en sträcka. Men han gör absolut inga dumheter! Jättefin var han idag och jag är nöjd över honom. 
 
Hittar fler & fler knappar på honom för varje dag som går, och det har verkligen varit jätteroligt att haft äran att rida honom denhär veckan. Han är så himla fin, som en liten sagohäst! 
När Picco var färdigriden så var det dags för mig att sitta upp på Snobben igen för första gången på hela 5 dagar! Han var precis som jag förutspått, lite trött, lite omotiverad och lite (läs: mycket) stel. När Snobben får vila flera dagar irad så kommer han in i vilo-mood och tar ettpar dagar att komma igång med ordentligt. Så han gör sig allra bäst när han får gå ofta! Tog honom med en nypa salt när jag red idag men kunde inte låta bli att bli lite frustrerad... Nya tag på söndag. 
 
Stretchade både ben och bogparti på honom efter ridningen, ska börja stretcha honom efter vartannat ridpass för att uppehålla litegrann mellan gångerna han får massage. Sedan självklart smörja med liniment som vanligt! Snobbens kropp ställer till det för honom lite ibland, att han kan bli så himla stel lätt.. åh. 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: isasriddagbok.blogg.se

Gu vad gullig den bruna är, både i inlägget och headern! <3

2016-04-01 @ 18:09:04
URL: http://isasriddagbok.blogg.se/
Postat av: Ebba Carlström

Jag älskar långdagar i stallet. Vissa söndagar jag jag från 07-15 typ :D vad jag gör är olika men timmarna går fort ändå :D

2016-04-01 @ 22:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback