Longering av en pigg Snobben & körning i spöregn!

Publicerat 2015-09-15 kl. 17:48:33 av Isabel Håkansson
Som rubriken lyder... longerade en pigg och samarbetsvillig Snobb i paddocken 25 minuter idag. Mycket trav och galopp, och självklart skritt därimellan. Lång låg form där fokuset låg på att bara komma ner i en bra & bekväm form och tömma lite överskottsenergi. Några bakutkickar dem första galoppfattningar och lite luftsprång blev det, men när han fått galoppera ettpar minuter i vardera varv så blev han betydligt lugnare.. hihi. Longering är en bra och effektiv träning, helt perfekt både för Snobben att få springa lite utan ryttare på ryggen, det går snabbt och är roligt för både mig och honom! 
 
Philip och jag skulle köra en runda på 4 kilometer, trava en massor och träna ökningar.. Vi kom sisådär 500 meter ifrån stallet och sedan öppnade sig himlen och regnet riktigt piskades mot oss. Vi fortsatte köra några meter till men sen lessnade jag och vände hemåt. Philip har nog aldrig skrittat så fort som då, han ville verkligen HEM och jag med. Väl tillbaka i stallet igen så var vi heeeelt genomblöta... nya tag imorgon igen!
     
Idag saknade jag sommarlov och bra väder.. vill jag lova. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback