Försöka kan man ju alltid göra, Snobben..

Publicerat 2015-09-06 kl. 13:42:36 av Isabel Håkansson
↑ Snobben igår ↑
 
Åh, igår vad jag och Snobben INTE kompisar under vår ridtur. Vi red ut en runda och tanken var att bara låta honom rulla på i alla gångarter, men istället så fick jag lägga fokus på att överhuvudtaget få honom att gå fram... Ville jag jobba honom i skritten, då såg han plötsligt något jätte intressant ute i skogen, ville jag trava, så ville han antingen skritta eller galoppera och listan goes on and on. Jag blev så himla irriterad!!!! Tillslut skärpte han till sig iallafall och vi kunde avsluta passet på ett bra sätt. Att äga en envis ponny ibland, alltså.. 
 
Idag är planen att jag ska jogga och jobba igenom honom litegrann på banan. Försöker köra minst varannan dag uteritt för att på så sätt hålla Snobbens motivation uppe och för att han ska få gå på så varierat underlag som möjligt. Förstår mig inte på hästägare som endast rider i paddocken/ridhuset vecka ut och vecka in, det borde vara sååå tråkigt och så omotiverad hästarna borde bli? Anyhow - nu, stallet! 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: sonny

Du har så fina bilder :)

Svar: Åh tack Sonny!
isabelhakansson.blogg.se

2015-09-06 @ 13:45:24
URL: http://nouw.com/Sonnyandersson
Postat av: Lovisa Magnusson

Håller med, kan inte fatta hur folk kan rida flera dagar i rad i paddock eller ridhus? Jag försöker också vara noga med att variera så gott som det går med underlag, längd på passen och övningar. :)
Hoppas dagens ridpass går bättre :D

2015-09-06 @ 13:50:39
URL: http://lovisamagnusson.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback