Blir era hästar också busiga vid longering?

Publicerat 2015-09-02 kl. 21:23:01 av Isabel Håkansson
Igår longerade jag Snobben efter skolan och redan när jag tog in honom ifrån hagen så var han på tårna och trippade fram. Förväntade mig en framåt och pigg häst under longeringen, men Snobben bjöd på betydligt mer än så.. I början var det totalt omöjligt att skritta, antingen så travade han jättefort, gjorde luftsprång, sparkade bakut eller brallade... blir era hästar också lite busiga vid longering ibland? Lät honom iallafall galoppera i 3-4 minuter i varje varv, bara galoppera av sig den mesta av energin innan han fick börja jobba ordentligt. 
 
Släpade fram en bom och lät honom både trava och galoppera över den, jättefin var han. Tyckte nog det var lite kul att få lufta lite över en bom och jobba litegrann. Han har sett ofräsch ut till & från hela sommaren, och NU är vi påväg tillbaka, ser bättre och bättre ut för varje dag som går och jag ökar på träningen succesivt. Om nån månad så är målet att vi ska ha kommit igång med hoppningen igen och har börjat träna på som tidigare. Hoppas att det ska gå! 
 
En blöt och kall Snobb igår innan longerings-passet ↓
En kort film ifrån longeringen igår, & JA jag vet att jag egentligen skulle haft hjälm på mig... ska se till att ha det tills nästa gång.. Anyhow, här är videon! ↑
Publicerat i Snobbens ridbok, videor,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback