What doesn't kill you makes you stronger.

Publicerat 2015-10-05 kl. 13:20:00 av Isabel Håkansson
Förra året, 2014, så skiljde sig mina föräldrar och pappa flyttade till Stockholm. Jag får träffa min pappa 4 dagar i månaden. Det är tufft och jag hatar det, men jag överlever. 
 
I somras, så vändes allting upp & ner när folk visade fram fötterna och vad dem går för, och min ångest omfamnade och tog över min kropp som så många gånger förut. Det var jobbigt och jag blev sömnlös många nätter, men jag överlevde. 
 
Jag har sjuuuukt mycket plugg i skolan, kommer hem sent varje dag efter att ha pluggat heldag i en annan stad och har väskan full med läxböcker + stallet att fixa VARENDA DAG. Men jag överlever. 
 
Mitt självförtroende för några år sen var obefintligt, helt, totalt j*vla obefintligt. Fanns inte. Men.. jag överlevde och har jobbat mig därifrån nu. 
 
Nog för att jag levt ett rätt smärtfritt och problemfritt liv hittills, vilket jag är tacksam för. MEN alla har ups & downs i livet och mår sämre vissa perioder, och det viktigaste att göra då är bara att pina sig igenom det. Överleva den där helvetes veckan med en massa plugg i skolan, eller tillåta sig själv att gråta och vara depp i en månad efter att pojkvännen gjort slut.. BARA TA SIG IGENOM DET. Det kommer att hända hemska och tråkiga saker i livet, men livet går alltid vidare, även om det känns som att allt kanske rasar samman där & då... ♥♥
      
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback