Jag ser dig, lovar.

Publicerat 2015-10-14 kl. 20:29:00 av Isabel Håkansson
Nu har det gått dagar sen jag loggade in här. Igen. Jag har funderat & funderat.. Två kvällar irad så har jag bara legat i min säng innan jag ska sova och stirrat tomt upp i taket. I huvudet snurrar tankarna, runt, runt, runt. Jag är varken ledsen eller speciellt glad. Känner bara tomhet. Jag, som levt bakom fasader alltför många gånger i mitt liv genom ångest och kaos i huvudet, varit glad i skolan och ute bland folk för att sedan bryta ihop det första jag gör så fort ytterdörren stängs igen bakom mig och jag blir ensam.. jag ser så tydligt när folk omkring mig gör densamma. När leénden inte längre är äkta och när ögonen plötsligt inte är lika livfulla längre. 
 
Människor som jag bryr mig om, lägger jag ner hela min själ på. Vänder ut & in på mig själv, tillåter mig själv att våga känna och att våga lita på dem. Har dem i mina tankar varje vaken minut, bryr mig. På riktigt. Sårar en människa någon utav mina närmsta, så sårar dem mig minst lika mycket. Så.. här sitter jag. Med en klump i magen som bara växer sig större och större, och med skuldkänslor upp över öronen för att jag inte kan göra någonting, förutom att bara finnas där. Hatet jag känner mot folk som enbart fuckar upp det, och tankarna som snurrar.. dem är inte roliga. 
 
Vet inte vad jag ska skriva för att inlägget inte ska falla över och helt ändra syfte. För, mitt syfte med det här inlägget är egentligen bara att jag vill att dem, mina närmsta och allra bästa kompisar, ska veta.. att jag ser dem. Jag ser när dem inte mår bra och jag tänker på dem hela, hela, hela tiden. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: madeleine magnusson

Känner igen mig så mycket i det du skriver, jag lider av ångest och social fobi och det tog mer en ett 1 år innan jag sa det till någon av mina kompisar, jag satt inne på toan och grät som en idiot innan varje presentation för att sedan gå in och göra den som inget hänt, jag levde/lever ofta bakom en fasad.Man ler,skrattar och är 'glad'' men när man är själv kan man sitta i timmar och gråta och när man själv lever såhär ser man direkt om någon beter sig likadant. Hoppas du mår bättre och kom ihåg att du inte är ensam. <3

2015-10-15 @ 21:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback