Fina, älskade Snobben.

Publicerat 2015-10-17 kl. 16:27:31 av Isabel Håkansson
Åh, kan inte förklara med ord hur bra allt med Snobben känns just nu! Idag stod longering på schemat, och dagen i ära så fick han springa utan inspänningar och en massa annat. Tog ut honom i träns, simple as that. Pernilla följde med ut i paddocken med Philip och körde ledarövningar med honom. Bra träning för Snobben att longeras samtidigt som det är andra i paddocken som håller på med annat. Han har så lätt att tappa koncentrationen, och det var precis vad han var till en början. Sprang på tå med huvudet högt och hade alltid ett öga på Pernilla och Philip. Fick vara på honom rätt mycket så att han gick på ordentligt framåt, i mitten av passet så var han mer koncentrerad på sitt. 
 
I slutet så lät jag honom galoppera 3-4 minuter i vardera varv för att få upp lite flås. Han var såååå fin! Önskar jag hade filmat.. Han galopperade, helt av sig själv, i en lång och låg form, höjde svansen och frustade. Blir så himla glad! Det måste väl betyda att han börjat lossa lite i kroppen åtminstone? SOM VI KÄMPAT I MÅNADER NU. Längtar tills imorgon och ännu ett ridpass, hihi. Längesen jag kände mig så taggad på hästar och ridning som jag gör just nu. Love, love, love. 
En gammal favorit.. Snart kanske, kanske vi är där igen. 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback