Ett sätt att kunna fly från vardagen..

Publicerat 2015-10-19 kl. 22:24:13 av Isabel Håkansson
3 bilder ifrån stallvistelsen ikväll.. ↑
 
 
Efter en dålig dag så existerar inget bättre än stallet. Det kan kännas tungt när man sitter hemma, det är gråmulet utanför fönstret och man ser träden svaja pågrund av blåsten.. men, när man väl tagit sig dit och man slår upp stallportarna, så släpper allt. Och allt vad kompisproblem, drama, jobbiga tankar & känslor, skolan och VARDAGEN stannar utanför när man tar ett steg in i stallet och stänger stalldörren bakom sig. För, i stallet existerar det tre saker - dig, din häst och kärlek. En j*vla massa kärlek. 
 
Ikväll så red jag och syrran ett genomkörar pass i paddocken på både Snobben och lilla Philip. Philip rids princip aldrig i paddocken längre, utan körs mest eller rids ut och får busa omkring på långa tyglar. Men, today was the day. Han skötte sig jättebra och det var med världens största leénde jag kollade på Pernilla och Philip när dem susade fram i galopp på långsidorna. Lilla, älskade Philip. Så mycket kärlek han bidrar med varje dag. Jag skriver inte ofta om honom, men tro mig. Han pysslas om och han får motion och skötsel varenda dag, han är allas lilla guldklimp ♥
 
Snobben då, han var duktig men rätt trött dagen i ära. Jag som hoppades och trodde på en taggad ponny idag... fel hade jag. Men, jag såg till och gjorde det bästa utav situationen! Skulle inte påstå att ridpasset blev till något höjdar pass, vi hade våra konflikter men vi såg till att lösa dem ihop. Ett stort plus får han iallafall för galoppfattningarna i högervarvet, han riktigt satte under sig och for iväg som ett skott när jag gav honom kommando. Vänstergaloppen ska vi ut och träna på i övermorgon, nöta fattningar och få upp lite tempo. Imorgon dock så ska båda hästarna få komma ut och lunka lite i grimma & grimskaft, skritta bort träningsvärk. 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Anna

Kan bara hålla med, finns inget bättre efter en dålig dag än att vara i stallet

2015-10-21 @ 22:44:58
URL: http://annalundins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback