Dryga ponnys idag.. minst sagt.

Publicerat 2015-10-22 kl. 22:09:45 av Isabel Håkansson
BLÄ, vad dryga hästarna var idag. Snobben var jätte nonchalant och lyssnade inte alls på mig idag under longeringen. Saktade av vartannat steg och var bara allmänt okoncentrerad. Blev riktigt irriterad på honom, men bestämde mig ändå för att avsluta såfort jag fick honom att galoppera 3-4 varv i både höger och vänstergalopp. Orkade inte träla och bråka på honom mer än nödvändigt, liksom. 
 
Sandra kom och hjälpte till i stallet idag, jättesnällt! Tanken var att hon och Philip skulle springa omkring i paddocken och busa litegrann. Philip var sååå dryg mot henne. Han skulle aldrig få för sig att springa på mig eller nafsa i mina kläder, just för att han vet vart min gräns går & att jag inte accepterar det. Men, så fort han får chansen att testa vad han får och kan göra med nya människor - så gör han det! Philips envisa shettishumör stegade fram och Sandra sattes på prov ;) Tur han är söt, lillen. 
 
Imorgon efter skolan så åker jag till Stockholm och ska sova hos pappa. På lördag kommer jag hem till sala igen klockan 15:30 ca, fixar mig och börjar rulla mot halloweenfesten runt 19:00 där nånstans. Sedan åker jag tillbaka till Stockholm på söndagmorgon och är tillbaka i sala igen på måndag eftermiddag. Alltså, kommer bloggen eka tomt på hästfronten i ettpar dagar nu framöver.. buhu. Panik känslor i hela kroppen, vill inte lämna ifrån mig hästarna i så många dagar.
Mina små prinsar i somras.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback