Skrittjobb i hagel.

Publicerat 2015-05-26 kl. 23:23:32 av Isabel Håkansson
"Men Isabel, Snobben skulle ju vila idag?" Hehe, icke. Jag kunde inte hålla mig och så som Snobben brallade runt i hagen idag så tror jag att han bara mådde bra av att få komma ut och röra på sig litegrann. Jag och syrran red ut i hagel och spöregn barbacka av den enkla anledningen att vi inte ville blöta ner våra sadlar. Snobben fick skrittjobbas litegrann i backar och flytta sidvärs över grusvägarna, böja igenom sidorna litegrann. Han var jättepositiv och pigg! Philip var jätteduktig han också, galopperade så att gräset yrde under hovarna på honom. Lilla mysponnyn som tar så väl hand om syrran ♥ 
 
Skritt är den gångart där hästen kan bygga som allra mest muskler, visste ni det? Snobben är väldigt tråkig att skrittjobba på banan, är jättekort i steget och krullar ihop sig av den enkla anledning att han tycker det är tråkigare än tråkigast och med tanke på att han går så långsamt så blir det jobbigt för honom att jobba i en ärlig form. Så jag passar ofta på under uteritter när han är pigg (nästan lite för pigg ibland...) att skrittjobba honom. Då är han betydligt roligare och går i en mer ärlig form än på ridbanan. 
Typisk bild på hur det kan se ut när vi skrittjobbar på banan. Korta, korta steg och öronen bakåt. Sölmode- ON ifrån Snobbens sida. Tråååkigt, zZZzzzzZZ...
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Josäfin Andersson

jättefin häst :D

2015-05-27 @ 10:46:15
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback