Min framtida häst?

Publicerat 2015-05-22 kl. 13:50:00 av Isabel Håkansson
Sv. Hm... Vilken klurig men bra fråga. Jag vill att min framtida häst ska vara inriktad i hoppning främst, men även vara välriden och utbildad i dressyr. Kunna skänkelvikning, galoppombyten och vara mjuk att rida. Pigg och med mycket egen motor.
 
Och jag tänker såhär, ska jag skaffa storhäst- då ska jag skaffa STORhäst. Ingen fjutt på 155cm, utan minst 165, gärna högre ändå och i sportmodell. Ponnyer tycker jag är 100x snyggare när dem är maffiga (som Snobben) medan storhästar tycker jag är snyggare i lite mer sportmodell som sagt. Jag skulle vilja ha en valack, just för att slippa alla jobbiga brunstar som kan bli med ston. Och jag har inga som helst erfarenheter om hingstar.. 
Drööööm.
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback