Lördagmorgon...

Publicerat 2015-05-09 kl. 10:24:17 av Isabel Håkansson
Håret i fläta, inget smink, tofflor och mjukisbyxor - min start på en bra dag. Idag ska Snobben ridas ut i skogen, skritt på långa tyglar, lite trav & galopp. Käka granris och kramas. Det känns som en bra plan en solig lördagförmiddag som denna. Att rida ut i skogen för att göra annat än att bara trimma, trimma, trimma ÄR viktigt för mig och för att inte tala om Snobben. Han skulle inte ens klara en vecka om jag inte skulla göra annat än att rida i paddocken. Han skulle strejka, totally. Haha. 
 
Efter stallet så ska jag ut på min första intervallträning på huuur länge som helst. Jag tänker bara köra korta intervaller i ca 25-30 minuter innan jag går in igen. Som sagt, jag är inte igång i min egna träning och konditionen ligger just nu på -0.. utan att överdriva. Hela kroppen känns som spagetti efter ett ridpass och jag brukar gråta efter hoppträningar för att jag inte känner mina ben? That's not okej. Later bloggers, xx. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Emilia Jansson

Låter som en riktigt bra lördag, jag har faktiskt precis skrivit ett inlägg om varierad träning. Som du skriver så kan man inte trimma, trimma, trimma hela tiden utan både hästarna och ryttarna behöver komma ut i skogen! :)

2015-05-09 @ 10:53:48
URL: http://eryttaren.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback