Longering och tömkörning.

Publicerat 2015-05-31 kl. 18:06:34 av Isabel Håkansson
Idag hade jag och syrran lite tidspress på oss i stallet, så longering och tömkörning fick stå för hästarnas motion idag. Det går snabbt och kräver inte lika mycket tid så som ridning gör. Snobben var först ut, 10 minuter framskrittning, 15 minuter trav och galopp i låg form på lång lina och sedan ytterligare 10 minuter avskrittning. Stretching i stallet innan han fick gå in och käka lite kvällsmat. Näst ut - Philip. 
 
Skrittade fram honom i 5 minuter, mer behövs inte när man ska tömköra i skritt. När han var framskrittad iallafall så började jag träna lite halter, göra volter och lite sådär innan jag slutligen skrittade av honom utomhus. Idag använde jag mig utav ettpar kortare tömmar än vanligt och dem var FÖR korta. Kunde inte ta in honom på volt tack vare att tömmarna var alldeles för korta och nej, bara nej. Så det blev ett basic-pass i skritt, och så tar vi dem längre tömmarna till nästa pass.. hehe. Även han stretchades innan han fick gå in och käka mat.

Kommentarer
Postat av: Michelle Petersson

Tömkörning är så himla nyttigt att göra ibland. Dock känner jag att jag är väldigt dålig på att prioritera det :P
kram

Svar: Samma här, haha... Duktigare med Philip än med Snobben dock, då jag inte föredrar att rida Philip (hehe) så faller det sig naturligt att jag tömkör/kör. Men Snobben måste jag bli bättre på att tömköra, det är som du säger jätte nyttigt!
isabelhakansson.blogg.se

2015-05-31 @ 20:01:52
URL: http://michellepetersson.horseworld.se/
Postat av: Jasmin

Så fin bild och bra inlägg, men på med hjärmen! :)

2015-06-02 @ 02:32:29
URL: http://jasminofsweden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback