För alla med dålig hy // TIPS!

Publicerat 2015-05-17 kl. 14:10:00 av Isabel Håkansson
Har ni dålig hy? Lätt att få finnar? Torr hy? Pormaskar? I have it all. Jag tar därför hand om mitt ansikte noggrant varje morgon och kväll. Jag tänkte börja med en liten "serie" här på bloggen där jag tipsar om produkter och skriver om allmäna tips som kan vara bra att ha om man vill hålla sin hy i schack så gott det bara går! Idag tipsar jag om produkter jag använder mig av.

 
Varje morgon så tvättar jag mitt ansikte med en toner ifrån Nivea som innehåller aloevera och därför är väldigt skonsam och mild mot huden. Den tar bort smuts ifrån ansiktet, och jag tvättar tills det inte finns nåt smuts kvar alls på padden när jag drar med den över ansiktet. När jag tvättat ansiktet med min toner så tar jag en skrubb ifrån märket Neutrogena. Jag skrubbar ansiktet noggrant och sköljer sedan av skrubben med ljummet vatten och sedan klapp-torkar jag ansiktet torrt med en REN handduk. Avslutar med en mjukgörande-kräm ifrån Garnier som är specificerad för torr hud. 
 
Varje kväll så börjar jag med att tvätta ansiktet med min rengörings-mjölk ifrån Nivea, den tar bort smink och rengör även huden lite lätt. Sedan använder jag mitt ansiktsvatten ifrån "Garnier" som rengör på djupet och sedan använder jag skrubben ifrån "Blackhead" och min kräm ifrån "Garnier" i vanlig ordning precis som på morgonen. 
 
Två gånger i veckan så ångar jag även ansiktet och lägger på en facemask ifrån Lush. Facemasken jag använder heter "Mask of magnaminty" och är framtagen för människor med något sämre hy som lätt får/har finnar. Den fungerar jättebra och man känner sig alltid lika fräsch efter att man använt den! 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Lovisa Magnusson

Vilken rolig typ av inlägg :D Så roligt när läsarna kan få ut något av de och få nya tips :D

Använder också den grymma skrubben ifrån Neutrogena :) Älskar den! Skrubbar ansiktet bra, men är ändå inte så där hård och skrubbar sönder hyn. Jag är supernöjd med den!

2015-05-17 @ 17:40:04
URL: http://lovisamagnusson.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback