För alla med dålig hy // TIPS #2!

Publicerat 2015-05-19 kl. 18:56:00 av Isabel Håkansson
Byt sängkläder ofta. Jag byter mina sängkläder minst (MINST) 2 gånger i månaden. Det samlas mycket bakterier på sängkläderna, även om det kanske inte känns så rimligt. Meeen, det är viktigt att byta sängkläder ofta. 
 
 Pilla inte i ansiktet!! Det här är jag väldigt dålig på.. Går alltid och pillar i mitt ansikte, klöser och klämmer. Det bidrar inte med nåt gott alls, utan snarare att hyn blir sämre. Jag vet att det är svårt, men försök att inte hålla på med fingrarna i ditt ansikte om du inte ytterst måste. 
 
 Tvätta penslar och svampar ofta. Tvätta dina sminkborstar/penslar och koka dina svampar ofta. Det samlas mycket bakterier i borstarna och för att inte tala om svamparna...
 
 Ånga ansiktet innan du ska klämma pormaskar/lägga på en facemask. När du ångar ditt ansikte så öppnar porerna upp sig och ska du då t.ex lägga på en facemask så ger det 100x mer effekt än om skulle lagt på en facemask utan att ha ångat ansiktet först. 
 
♥ Undvik stress och mycket fet mat. Stress och dålig mat är inte bara dåligt för hälsan, utan det är dåligt för hyn också. Försök att ta det lugnt och stressa så lite som möjligt och undvik onyttig mat!
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Lovisa Magnusson

Kan du inte berätta lite mer om det där med att ånga? Aldrig hört förut faktiskt!

Svar: Absolut! Jag tar upp det i nästa del! :D
isabelhakansson.blogg.se

2015-05-19 @ 19:31:21
URL: http://lovisamagnusson.horseworld.se/
Postat av: Alma

Bra att veta när stallet tar kål på naglar, hy och hår. Man vill ju kunna se lite bra ut ibland också ;D

Svar: Exakt, haha! :D Lite i dem banorna jag tänkte också.
isabelhakansson.blogg.se

2015-05-19 @ 20:46:47
URL: http://nouw.com/awryttarna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback