Ett ord - grym.

Publicerat 2015-05-07 kl. 20:49:00 av Isabel Håkansson
Jag döööör, så fin Snobben var idag! Markarbetet stod på schemat idag & aldrig nånsin kunde jag tänka mig att Snobben skulle vara så mjuk, fin och powerfylld som han faktiskt var. Snobben har varit lite loj i paddocken på senaste tiden, men nu efter att ha fått ridas ut i 2 dagar och tuffat runt i skogen så var energin på topp igen! Helt underbar var han. 
 
Jag började trava igång Snobben nästan direkt efter att jag skrittat fram Snobben i 10 minuter, gjorde massa volter, halter och tempoväxlingar för att få Snobben kvick för mina hjälper. Började galoppera fram sedan och WOW, vilken ponny jag har! Så fort han fick galoppfattning så satte han sig princip ner på rumpan och for iväg, arbetade under sig, frustade och tog bra stöd på bettet. Vi var dreamteam idag & vi jobbade IHOP. Själva markarbetet då... upphöjda bommar, enough said. Det är en grej som Snobben tycker är väldigt jobbigt, upphöjda bommar. Men han tog det i en klackspark och lyfte högt på benen. 
 
Avtravningen var ändå det absolut bästa idag. Snobben höjde verkligen upp ryggen, trampade under sig och travade på i ett lagom snabbt tempo. Klapp, klapp på min fina ponny och avskrittning förhand. Det här passet kan jag leva på länge!
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Josäfin Andersson

Gud så söt häst!! :D Kul att passet gick så bra!

2015-05-07 @ 20:54:58
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback