Ett mejl om kärlek ♥

Publicerat 2015-05-29 kl. 18:57:40 av Isabel Håkansson
Igår damp det ner ett mejl i min inkorg som chockade mig litegrann. En tjej, bloggläsare, hade skrivit ett långt mejl till mig angående kärleks-problem. Jag har aldrig skrivit nånting om kärlek eller killar på den här bloggen, princip. Anledning? Jag har aldrig varit kär. Aldrig träffat en kille som fått mig känna fjärilar i magen eller gjort att mitt hjärta slår dubbla slag när någon nämner personen vid namn, what so ever. Aldrig. Så... det var därför jag blev lite chockad. Men det är så kul när ni mejlar eller hör av er på annat håll än bara i kommentarsfält på bloggen! Verkligen. 
 
Ett litet utdrag ur mejlet iallafall... "Jag har en kille i min skola, jag gillar honom och han mig. Vi har visat det ganska tydligt genom att alltid vara nära varandra, kramas och annat. Men jag har ett problem, för jag vet inte om jag har tid med kille eller inte. Jag har 3 hästar som är i full kondition och i tävlingsform. Jag lägger all min lediga tid i stallet. Vad ska jag välja? Eller är det här jag måste prioritera bort något?....." 
 
Alltså, ärligt. Jag tror inte att man nånsin kommer till en punkt där man är redo för att bli tillsammans med någon. Kärlek kan uppkomma så plötsligt, helt utan förvarningar. Och har man kommit dit, att man är kär i någon och kärleken är besvarad... så tycker jag att man åtminstone ska försöka få det att funka och inte kasta in handduken direkt. För ALLT GÅR BARA MAN VILL. Kom ihåg det.
 
Hästar kräver mycket tid, absolut. Men... vem säger att du inte skulle ha tid för "killen i din skola" också? Det finns inga lagar & regler för hur mycket/hur lite man ska träffas. Har ni inte tid att umgås på fritiden under vardagar, så passa på att umgås i skolan och träffas på helger, lov och andra lediga dagar istället? Jag tror det kan vara nyttigt och bra att inte umgås FÖR mycket. Det gör att man uppskattar all tid man har ihop och längtar efter varann extra mycket. Snacka med din kille och förklara din situation. Han kanske erbjuder sig att hjälpa till i stallet ibland? Jag tycker absolut att du ska försöka ♥
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Julia Axelsson

Oj, det där mejlet var nästan identiskt för mig med.. besitter samma situation.. fy, man blir så jäkla osäker! <3

Svar: Förstår det vännen! Men allt går bara man vill och tror på det tillräckligt mycket <3
isabelhakansson.blogg.se

2015-05-29 @ 20:44:13
URL: http://nouw.com/juliaaxelsson
Postat av: Michelle Petersson

Riktigt bra svarat där Isabell! :D Jag har blivit riktigt riktigt kär EN gång, men tyvärr fick jag inte riktigt samma svar tillbaka. Det var väldigt jobbigt men något jag känner är att jag verkligen inte "blir kär bara sådär" utan jag är riktigt kräsen och låter verkligen sådant ta tid. Har många bra killkompisar, men att få mig att känna den där speciella känslan - DET är svårt :P

Men tror verkligen som du skriver, att kärleken inte är något man kan styra och bestämma över när man är redo. Blir man kär så är det svårt att styra hur man ska göra av det.

KRAM

2015-05-29 @ 22:20:57
URL: http://michellepetersson.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback