Because we're all worth it.

Publicerat 2015-05-15 kl. 12:47:00 av Isabel Håkansson
Alla förtjänar en bra vän, en man kan skratta med, ringa klockan 12 på natten, snacka killar med, nån man både kan gå på fest med eller varför inte bara ligga hemma i soffan i mjukiskläder, se serier ihop med och käka chips tills man spyr. Alla förtjänar en vän.  Människor kommer och går, men riktiga kompisar består. Och det är precis vad alla behöver, om inte minst ungdomar. När man är osäker på något eller i sig själv, då är det SÅ skönt att ha en stöttepelare att kunna luta sig mot som alltid förstår. Och vad folk än säger - så vet folk att det jag skriver nu är sant. 
 
Utan en bra vän, så är man inte hel. Hur bra din familj än är, eller hur nära du än står din häst, så kommer det alltid att finnas ett tomrum i hjärtat. Ett tomrum som bara kommer kunna täckas igen med ensak. En kompis. En vän. En trygg och fast punkt. Någon som alltid finns där. Världen är orättvis, det om nåt är en sak vi allihopa kan hålla med om. Det finns människor som inte har vänner, som kanske inte vågar ta intiativet att lära känna någon och alla runtomkring bara vänder ryggen till. 
Va inte den som vänder ryggen till någon som behöver dig. Som skulle kunna döda för att få en kompis eller för att få umgås med just DIG.  Because we're all worth it. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Julia Axelsson

Riktigt bra inlägg! Håller verkligen med, kanske känner själv att det där med hur nära sin häst man står stämmer lite halvt för min del, jag hade verkligen klarat mig utan en vän om jag hade haft just Hassan. Det är knappt att jag är med kompisar, och jag älskar honom hundraelvatusen gånger mer än någon annan, föräldrar som bästa vän. Så där känner jag själv att jag hade klarat mig bra, men alla är olika. Och hörru, FETT bra inlägg igen! :D <3

2015-05-15 @ 21:28:18
URL: http://julialinneaaxelsson.blogg.se
Postat av: Julia Axelsson

Oj, helt fel konto jag kommenterade med! Haha :D

2015-05-15 @ 21:28:58
URL: http://nouw.com/juliaaxelsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback