Aldrig mer utan ridhandskar!

Publicerat 2015-05-03 kl. 12:09:00 av Isabel Håkansson
Jag rider alltid utan ridhandskar, förutom på dem allra kallaste vinterdagarna då det helt enkelt inte går att rida utan handskar, men från och med i torsdags så ska jag aldrig sätta mig på Snobbens rygg utan handskar en gång till. I torsdags var han ett rent helv*te på fyra ben, utan att överdriva. Minsta lilla rörelse så flög han upp i luften, gjorde en 90° vändning hemåt och sprang så fort hans små ben orkade bära honom princip. Jag som red barbacka ramlade av och jag blev så himla förbannad på honom. Snobben har så himla svårt att behärska sig när han är pigg, han kan helt enkelt inte hålla det inne och det stör mig. Under hans piggare perioder eller dagar, så har han inte respekt för någon förutom sig själv.. 
 
Mina fingrar tog stryk av hans stickande titt som tätt under den ridturen, inte för att jag slet i honom, för om sanningen ska fram så satt jag på halvlånga tyglar under hela ridturen, utan för att han helt enkelt från ingenstans bara SLET tyglarna ur händerna på mig och stack som om han hade eld i baken. Det gjorde och gör så jäkla ont, så, mina vänner, nu har ni sett mig rida utan handskar på Snobben för sista gången på länge
 
Såhär ser det ut nu ↑ Det har varat jättemycket och det är en PAIN att duscha eller överhuvudtaget blöta ner såret, det svider oootroligt mycket.
 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback