Throwback thursday..

Publicerat 2015-03-06 kl. 13:00:00 av Isabel Håkansson
Dante, Dante, Dante.. Min första favorit-häst, någonsin. Det var han som fick mig att få upp ögonen för hästar och jag älskade honom av hela mitt hjärta. Jag hängde i ridskolestallet varje dag, stod som första skötare och blev jättesur om någon annan höll på med "min" bebis.. haha. Han var en riktigt fin häst och jag hade inte haft nånting emot att ha honom som min egna i dagens läge. Saknar honom & hoppas han har det bra i hästhimlen♥
Ayla, även det en ridskolehäst som jag gillade under min tid på ridskolan. Jag fick äran att ta hem henne sommaren 2012, och OJ vad kul vi hade ihop. Galopperade så fort att tårarna sprutade, red ut på fält barbacka där jag lät henne stå och beta lite gräs medans jag satt bredvid och iaktog varenda liten rörelse. Jag var så himla glad över ansvaret av en egen häst. Wow, det var stort för mig då. Fina Ayla... 
Jag fick hem min alldeles egna ponny, Snobben. Han kanske ni känner igen? ;) Jag kommer ihåg att jag tyckte hindret till vänster var sååå högt och jag var livrädd, haha. Inget snyggt språng alls, meeen det var så det såg ut på den tiden.. Trots att min och Snobbens historia har varit krokig, lång och trälig så har jag älskat honom hela tiden och det är av den anledningen som jag har kvar honom än idag, trots hans dåliga sidor och fasoner som han hittar på ibland. 
Första "photoshooten" där jag och Snobben red en långritt med Märta till sällskap. Snobben hade världens underhals och tjockismage som dessvärre gömdes under fleece-täcket, men ni vet.. han har alltid varit vackrast i mina ögon. Punkt. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback