Lite lägesuppdatering - konditionsträning.

Publicerat 2015-03-28 kl. 20:28:00 av Isabel Håkansson
Idag red Sanna ut Snobben på vår såkallade "konditons-sträcka", så med andra ord så fick Snobben motioneras i form av en konditonsträning. I torsdags när Sanna red honom så hade han krånglat jättemycket, försökt sticka med henne för att sen tvärnita och vägra gå, precis som han gjorde med mig i måndags (om ni kommer ihåg..?) Men efter att hon vunnit över honom då så skötte han sig jättebra idag istället, det är så han fungerar. Min älskade drygpotta - Snobben ♥ Såhär skrev Sanna om dagens pass iallafall ↓
 
"En väldigt trippig häst :) Han kändes lite som en ballerina, haha. Men han va så fin och mjuk i munnen och väldigt följsam när jag red på en volt längst bort på rakan. Så tummen upp för Snobben idag! Bettet funkade jättebra på honom! Han var alldeles löddrig runt munnen när vi var klara."
 
Och om ni undrar vilket bett vi testat på honom så är det ett helt vanligt, ordinary 3-delat. Längtar tills jag kan prova det på honom själv när jag kommer hem på måndag. Fram tills dess blir det nog dessvärre inte så mycket häst-uppdate... Men ni får stå ut!
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback