Kontrasten mellan en shettis och en maffig C-ponny..

Publicerat 2015-03-12 kl. 22:06:28 av Isabel Håkansson
↑ Philip vs. Snobben ↑

Båda hästarna gick samma runda idag, Snobben reds barbacka och Philip likaså. Skillnaden var bara att Philip fick ridas i grimma med grimskaft som lite impuls-tyglar och Snobben reds i träns. Sen är Snobben betydligt skönare att rida barbacka på om man säger så, hehe.. Philip har så himla kort och snabb trav, en riktig shettis-trav där benen går som trumpinnar bokstavligttalat. Bara att sätta sig bekvämt, slappna av och försöka sitta så stilla det bara går. Anledningen till att jag red Philip var för att han bråkat med Pernilla under ett x-antal uteritter nu på senaste tiden, så jag satt honom på plats litegrann idag. Han försökte bråka med mig i början, vända och stanna, men det gick över snabbt! Duktiga Phille. 
 
Jag skritt-jobbade endast Snobben idag, bortsett vår lilla bus-galopp på slutet utav ridpasset. Han hade jobbat på så bra och han väntade hela tiden på att han skulle få galoppskänkeln. Minsta lilla signal & han började trava, han var väldigt taggad på att få bus-galoppera litegrann, det var ett tag sen faktiskt! Så en lång bus-galopp på en pigg och överglad ponny i solen, barbacka och med halvlånga tyglar fick bli ett bra avslut på ett bra skitt-pass. Världens bästa häst, utan tvekan! 
Leriga ben & hovar - det är inte ofta ni ser mina ponnysar så ;) Hihi... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback